Je hebt een website, maar jij bent veeleisend: je website moet niet alleen zichtbaar zijn op het internet, bovenaan prijken in de zoekresultaten van Google, maar ook tot conversies leiden. Je wilt met andere woorden je bezoekers verleiden tot de actie die jij je als doel hebt vooropgesteld!

Dat bereik je door je inhoud voor de zoekmachines en je doelgroep te optimaliseren en hapklaar te maken. SEO heet zoiets (Search Engine Optimization).

Je kunt zelf een website maken (tegenwoordig zijn er heel gebruiksvriendelijke CMSsen – Content Management System) of een webdeveloper contacteren voor een mooi design, een op maat gemaakte website. De webdeveloper is sterk in computertaal, maar verstaat meestal niet de taal van je klanten.

En precies dat maakt een inhoud sterk! Wie de taal van de doelgroep spreekt, wie hun intenties achter de zoekwoorden kent, kan inspelen op de verwachtingen en kan de antwoorden bieden waarnaar de potentiële klant op zoek is.

Intenties achterhalen doe je door zoekwoordenonderzoek, analyses van de website, maar vooral door het contact met je klanten. En dat kan allerlei zijn. Facebook, telefoon, contact in de winkel.

Het kennen van de intenties van de doelgroep, vormt de basis van een hoog conversiepercentage.

Weet je niet goed hoe het aan te pakken? Kan je wel wat begeleiding gebruiken? Wil je je website aan een audit onderwerpen? Wil je tips en adviezen om je website nog meer te optimaliseren voor de zoekmachines?

Contacteer mij