j

De inhoud van je website

Je website staat en valt met de inhoud. Ontdek de verschillende fasen van de inhoudcreatie. 

Inhoud is koning!

Een website is opgebouwd uit tal van soorten inhoud: logo, foto’s, teksten, maar ook de beschrijvingen van de foto’s, de metadata, kaarten, tabellen en veel meer.

Al die inhoud rangschikken en op orde krijg is een uitdagend project op zich. Ontdek hier 4 essentiële fasen.

  1. Begin met het opmaken met een duidelijke structuur van je toekomstige website
  2. Bepaal vervolgens de pagina’s en identificeer voor elke pagina 5 zaken:
    • de boodschap die je wil meegeven
    • het doel van de pagina: wat wil je met deze pagina bereiken?
    • de CTA (call to action): spoor je bezoeker aan tot een actie (iets kopen, contact opnemen, zich inschrijven)
    • 1 sleutelwoord (keyword): heel belangrijk voor de zichtbaarheid van de pagina (SEO)
    • 1 foto
  3. Nadien kan je beginnen schrijven. Verlies hierbij de paginastructuur niet uit het oog en gebruik titels en ondertitels (H1, H2, H3). Zorg er tevens voor dat het sleutelwoord enkele keren (ook niet teveel!) in je tekst voorkomt.
  4. Tot slot redigeer je alle metagegevens. Ook al zijn deze niet allemaal zichtbaar voor je potentiële klanten, toch zijn deze extreem belangrijk. Meer daarover op onze pagina over SEO. Besteed bijzondere aandacht aan de zogenaamde snippet die internauten te lezen krijgen terwijl ze aan het googelen zijn…Hoe beter je snippet hoe groter de kans dat de bezoeker naar jouw website doorklikt en niet naar die van je concurrenten.

Ook nog dit: een webtekst is geen boek. Zorg ervoor dat je het kort en bondig houdt en dat je boodschap duidelijk is!

Ben je overdonderd door de compexiteit van de inhoudcreatie? Laat je helpen.

Prijs per uur voor inhoudcreatie

Je kunt je inhoudcreatie aan AVRC uitbesteden, maar jouw input zal vanzelfsprekend van primordiaal belang blijven.

De prijs per uur hangt uiteraard af van de gewenste hulp en het volume: van €40/ uur – €60/uur. Btw niet inbegrepen.